Mar 6, 2011

McDreamy


Terwijl ik deze STA (Sweet Teddy from the Attic) Beer, een van de speciale BerenCollecties uit mijn atelier, tekende .......
en op papier de Beer al iets tot leven kwam, toen ontstond ook al zijn naam.
En al werkende aan deze Beer, vanaf het zorgvuldig uitzoeken van de vacht, tot en met het laatste steekje,
dacht ik aan een oud Beertje dat al tientallen jaren ergens op zolder lag.
Ooit liefdevol en zorgvuldig op zolder gelegd, maar in de loop der jaren tijdens opruiming op zolder en zo meer, kreeg het Beertje niet bedoeld toch een ander plekje en lag wat te schuren met zijn lijfje tegen wat houtwerk.
Zijn armpjes en beentjes bleven gelukkig wel bedekt met het mooie oude kleedje ter bescherming, maar zijn lijfje en gezicht zien wat kaal aan de kant van het schuren tegen het hout 
(speciaal zo gemaakt nav mijn gedachten over deze Beer al werkende aan deze Beer).

En toen was deze Beer helemaal klaar en keek mij aan met zijn lieve oogjes en zei;
wat heerlijk dat je me "gevonden" hebt, ik vond het leuk om je gedachten te horen tijdens het ontwerpen van mij, tijdens alle steekjes die je maakte,
en ik ben blij, heel blij.
En ja, na de geboorte van een "nieuwe" Beer ben ik ook blij en "smelt" als die lieve oogjes mij aankijken.
Graag stel ik dan ook voor;
McDreamy, geboren uit een mooie bruine" mohair, een antiek uitziende mohair,
her en der nog wat "ouder" gemaakt, zodat hij precies past in mijn STA Collectie.
Tevens kreeg McDreamy een zogenaamd verstelsteekje achterop zijn hoofd.

McDreamy is staande 22.5 centimeter groot, heeft beweegbare armen en benen en hoofd door middel van schijfjes  en is heel lief.
Zijn hartje schijnt zo, dat je het ziet glinsteren op zijn borst.
(een al erg oud "zilveren" hartje).
 McDreamy is behalve een lieve STABeer ook een droomBeer, zoals zijn naam al zegt.
Soms schijnt de zon, soms schijnt de zon niet en verschuilt zich achter "de wolken".
Soms voel je je alleen, ben je alleen en nemen je gedachten je mee naar Dromenland en ja ............ dan is daar McDreamy.
McDreamy vindt het namelijk heel belangrijk dat je af en toe "droomt",
omdat ieder mens af en toe even wat rust nodig heeft en zoveel meer.
En hij wil je daar graag bij helpen.