Dec 4, 2011

Millie Jingles Noël

 
Terwijl ik een mooi zacht geel vachtje uit mijn kast tevoorschijn toverde ......
fluisterde het vachtje al zachtjes tegen mij.
Denk nu niet .................. huhhhhhhhhh???????
Want zo gaat dat ‘gewoon’ bij mij.
En ik dacht aan een lieve hond .............................. 
en ik dacht aan een lieve Beer
en langzaam knipte mijn schaar de vacht.
Eigenlijk doen mijn schaar en mijn geest dat alles,
mijn handen volgen als vanzelf.
Ik pakte een naald en draad
en begon rustig met de vele steekjes
en steekje na steekje werd gemaakt.
In alle rust en mijn gedachten waren
bij die lieve hond en bij die lieve Beer.
 
Ik had de oortjes genaaid,
hangend als die van de hond
en het hoofdje was gevuld,
het lieve Beertje kreeg oogjes 
en keek mij aan .......
alsof het zei;
en?
Ja, zei ik ......................................
je bent het, je bent mooi zo.

En ik bracht de schijfjes op de juiste plek, vulde de rest van het Beertje en maakte een lief hartendekentje.
 
Heel zachtjes hoorde ik .......
Millie Jingles Noël,
dit wil ik oh zo graag als naam.

En zo werd dit Beertje dan geboren.
Terwijl ik dit schrijf,
kijkt het verwachtingsvol naar me op ........
en vraagt ........
wat schrijf je nou?
Ik zeg; ik schrijf dat jij zo lief bent,
zo ontzettend lief.

No comments:

Post a Comment

Dank je wel voor je reactie.