Mar 19, 2014

Die heel ♥ speciale ♥ Beer .................



Opeens ging de telefoon  .................. tringgggggg tringgggggg .....
( ik heb nog zo'n ouderwetse telefoon
en nee, helaas niet zo'n mooie zwarte :-)  ).
Ik was bezig om een "nieuwe" Beer een voetzooltje te geven en was helemaal in gedachten bij de Beer "in wording".
Tringgggg .... tringgggg ........
Ja, ik kom al, mompelde ik.
Goedemorgen, U spreekt met de berendokter.
Ohhhhhh, wat goed dat U zelf de telefoon opneemt, zei de stem aan de andere kant van de lijn.
Ik glimlachte en wachtte rustig af.
De stem ging verder;
U spreekt met Anne, Anne van de Lage Landen, heeft U even??
Ik was toch al opgestaan en hier hoorde ik iemand, die even iets wilde vragen.
Dus zei ik; ja hoor, ik heb alle tijd, ik luister .......
En daar kwam het verhaal:
Ze was nu bijna 60 jaar.
En vroeger, héél vroeger, had ze zo'n lieve Beer gehad.
"n Beer, die héél véél met haar deelde.
Al haar verdrietjes,
maar ook al haar vreugdes,
haar lachjes, haar plezier.
Maar ...... Beer was weg .......??
En waar ?????
Jaren zocht ze al en keek ze overal.
Maar nergens vond ze een Beer, die op haar Beer leek.
En toen kwam ze bij Lotte .........
Lotte kende ik toch wel?
Ik denk het wel, zei ik voorzichtig,
want ik had een hele mooie en speciale Beer gemaakt voor ene Lotte.
Nou, dat was dus diezelfde Lotte, bleek nu.
En zij had Anne mijn telefoonnummer gegeven.
En nu kwam dan die vraag ......
kon ik haar Beer van vroeger, voor haar,
speciaal voor haar,
maken?
Natuurlijk kan ik dat, zo stelde ik haar gerust.
Heeft U nog een foto van Beer?
En zo vroeg ik nog veel meer.
Want het is natuurlijk belangrijk om dan zoveel mogelijk van de Beer te horen,
te weten,
zodat deze gaat leven in mijn gedachten
en als vanzelf schetst mijn potlood dan een patroon.
En zo worden er wel vaker Beren geboren in mijn atelier.
Dat lieve vriendje van vroeger komt weer tot leven.
Ook dit zijn dan weer hèèl speciale Beren.
En ik voel mij zeker vereerd dat men "via via" de weg naar mij weet te vinden.
Het ontwerpen van een Beer, het herstellen van een Beer,
't heeft mijn ♥ hart ♥.
En alle Beren en al hun vrienden hebben daarom ook
een ♥ hart ♥,
omdat ik ze met liefde gemaakt heb.
Ze "leven" echt.
Heerlijk is dat.

♥♥♥♥♥♥♥

Dit verhaal is een verkorte weergave van een leuk gesprek over een Beer.
Deze gesprekken heb ik wel vaker
en dit is natuurlijk altijd heel leuk,
omdat ik het heerlijk vind om Beren te ontwerpen,
om Beren te restaureren.

♥♥♥♥♥♥♥

No comments:

Post a Comment

Dank je wel voor je reactie.