Jun 17, 2014

Herstellen van oude Beren ............

De Berendokter is op dit moment druk in het Hospitaal.

Het Hospitaal met de naam :
"In Goede Handen".
Waar alle dieren, groot en klein,
van mohair, pluche

of  "echt",

vertroeteld worden.    
                                             



                                                     
 
**************************************************************

En nu schrijft de Berendokter zelf nog even, want bovenstaande werd geschreven door mijn trouwe assistent :-).

Als Berendokter krijg je veel hartverwarmende verhalen te horen over die trouwe Beer,
pluche Hond of ander Dier uit vroegere tijden.
Soms worden ze vergezeld van prachtige foto's.
Maar altijd is daar die "speciale warmte" die meekomt met deze Beren, Dieren en hun verhalen.
Ik vind dit dan ook heerlijk om te doen,
heel speciaal
en ik zie zo de meest oude en ook zieke Beren in mijn Hospitaal komen.
Voorzichtig haal ik de Beer uit het vloeipapier en neem hem in mijn handen,
armen en soms op schoot.
Want soms komen er namelijk wel erg grote Beren in mijn Hospitaal.
En dan zit ik een tijdje stil met zo'n Beer,
alsof hij mij een verhaal aan het vertellen is,
en misschien is dat ook wel zo,
want ik hoor mijn Beren soms haast praten.
Praten door het gevoel wat ik krijg als ik zo'n Beer in mijn handen heb,
als ik zo'n lieve Beer mag repareren.
Net als ik altijd weer getroffen wordt door de blik in de ogen van een Beer,
die ik dan net ontworpen heb
en langzaam tot leven komt in en door mijn handen.
Heerlijk om te doen.
In alle rust, met veel aandacht en midden in de natuur,
omringd door veel Beren
worden de mooiste ideeen tot uitvoer gebracht
en denk ik vaak;
jeetje, wat is dit toch een machtig mooi ambacht.

No comments:

Post a Comment

Dank je wel voor je reactie.