Mar 28, 2013

Bijzonder en heerlijk ......

 
Als je me kent, dan weet je dat ik dol ben op dieren,
de echte en die van plush en mohair.
De liefde voor de natuur werd me met de paplepel “ingegoten”,
zoals men dat dan zegt
en ook het creatieve zit in al mijn genen.
En ik kijk naar de Beer die ik lang geleden kreeg van mijn ouders,
met liefde gegeven,
met liefde mee gespeeld
en zo word zo’n Beer bijna ECHT.
Want als er echt iemand van je houd,
dan word je ECHT,
vertelde mij ooit mijn mooie hobbelpaard toen ik nog een klein meisje was.
En zo droom ik vaak,
terwijl ik in mijn atelier zit,
wandel in het bos met de lads,
in de Buitensaelen aan het werk ben
of een ziek dier verzorg.
Ik vertelde het al eerder,
als ik een Beer aan het ontwerpen ben
en de oogjes kijken me aan,
ja dan smelt ik,
zo’n Beer komt tot leven en iedere keer is dat weer heel speciaal.
En waarom vertel ik dit dan nu;
ach ...... ik kreeg zo’n ontzettend lieve brief
van iemand die lang geleden al een Beer uit mijn atelier adopteerde
en me vertelde hoe blij ze daarmee was, al die jaren al.
Beer was er altijd ......
op moeilijke momenten,
op goede momenten,
altijd was daar de Beer,
de Beer die altijd luisterde,
de Beer die geen oordeel had,
maar wel warmte gaf.
Ik geef mijn Beren een HART,
en wat is het dan fijn om zo’n brief te krijgen.





1 comment:

  1. Geweldig Yoke als je zo'n mooie reactie krijgt op jou beer.

    Die met zoveel liefde word gemaakt, en waar een ander troost bij vind. Heerlijk toch !!

    Fijne dagen. Liefs José

    ReplyDelete

Dank je wel voor je reactie.