Apr 18, 2013

Dit maakt mij blij




Het was op een beurs, op een Berenbeurs.
En zij was daar ook, een Berenartieste uit de USA.
Ze vond mijn Beren geweldig en ze wilde er graag een adopteren.
dat was dus heel leuk.
En zo ging er een Beer door mij ontworpen mee met haar, naar de USA.
En toen kreeg ik opeens een telefoontje .......
zij had mijn Beer gezien bij "haar" (die berenartieste in de USA)
en ik kreeg het verzoek om een Beer voor haar te ontwerpen.
Was dat mogelijk?
Dat was en is mogelijk en ik kreeg wat meer bijzonderheden te horen.
En daar ging mijn pen en schetste een Beer in mijn speciale boek.
Dan gaat daar nog een tijdje overheen,
ik laat mijn gedachten gaan,
ik kijk eens naar mooie vachtjes,
de dagelijkse zaken gaan ook door
en dan als opeens zit ik in mijn atelier en begin met deze speciale Beer.
En langzaam wordt de Beer geboren en komt tot leven in mijn handen.
Dan kijken die oogjes je aan en dan smelt je.
Ik zet hem eens neer en kijk weer.
Loop eens even weg,
maak ook een wandeling
en als ik dan terugkom en mijn atelier in loop,
dan word ik vrolijk begroet door een lieve net geboren Beer.
En dan weet ik dat het goed is.
Dan gaat de Beer op reis,
een lange reis.
En dan krijg ik een telefoontje, zo lief.
Ze is zo blij,
ze wist dat het een lieve Beer zou zijn,
en nu was hij daar dan in het echt.
En kon ze hem voelen en aanraken
en het was allemaal nog mooier dan ze had gedacht.
En dat is nu het fijne van het Beren ontwerpen.
Ik leg er mijn Hart in en maak zo iemand blij.



5 comments:

  1. Wat fijn om mensen op die manier heel gelukkig te kunnen maken ! Moet een goed gevoel geven Fleur.

    ReplyDelete
  2. Dat is toch geweldig dat je iemand blij kan maken, Maar wat ontzettend knap dat je de beer kunt afstaan. Ik zou dat zo ontzettend moeilijk vinden.
    Ik ben gek op beren en als ik ze zelf kon maken zou ik ze volgens mij niet kunnen loslaten
    groetjes joke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Joke, het is juist heerlijk dat een Beer een liefdevol THUIS krijgt bij iemand.

      Natuurlijk ben ik heel wat uren bezig met een Beer en daarom hebben mijn Beren ook een HART en "spreken" ze en blijf ik in mijn hart altijd met ze verbonden.

      Delete
  3. Annelies, als je om je heen kijkt ...... dan is er veel eenzaamheid en "meer".
    Een bloemetje of plantje geven aan iemand, wat tijd om samen boodschappen te doen, "gewoon" even samen een kopje thee drinken, een lief kaartje sturen aan iemand en/of wat leuke knipsels enzo, dingen die je beloofd .... ook doen!
    Voor mij ook gemakkelijk, ben zo opgevoed en ik doe het graag.
    En ook zo is het fijn om mensen een beetje geluk te geven.
    Het zijn vaak die kleine dingen ....... .

    ReplyDelete
  4. Wat leuk Fleur en de beer is dan ook geweldig lief om te zien en hij heeft ook een sleutel tot zijn hart om zijn nekje.
    Geven is dan ook het mooist wat er is en het maakt niet uit, zelfs een glimlach is soms al genoeg om een brede lach terug te krijgen..

    Groetjes
    Ines

    ReplyDelete

Dank je wel voor je reactie.