Apr 21, 2013

Zo lief


En dan zomaar opeens vond ik weer een hele lieve brief in mijn brievenbus.
Heb je even?
Dat komt namelijk zo ........
Jaren geleden stond ik met mijn Beren en patronen,
             mijn YokkoBears family, 
"op" de Berenbeurs in AHOY te Rotterdam.
"Zij" maakte er een dagje uit van en liep langs alle stands.
Met één van mijn Beren kreeg "zij" oogcontact
en het was eigenlijk "liefde op het eerste gezicht".
Zij schreef mijn naam op en liep verder,
overal rustig en goed kijkend.
En na lange tijd kwam ze weer terug bij mijn Beren.
Mijn Beer, die oh zo lieve Beer, bleef haar maar roepen.
Dat is natuurlijk voor mij heel fijn en heel leuk om te horen.
En toen .......
toen kwam haar buideltje tevoorschijn.
Ze had het hele jaar gespaard
       en alle 'duitjes'
              kwamen in dit buideltje terecht.
En dat alles telde zij op
net voor ze naar de berenbeurs ging,
zodat ze wist wat ze kon uitgeven,
en dat alles nam ze dus mee.
En zo stond ze dan met mijn Beer
                    in haar handen 
en overhandigde mij haar buideltje vol "rinkels".
Ze had het thuis héél goed geteld,
           vertelde ze mij,
en volgens haar was het genoeg.
Of ik maar even wilde kijken .........
                en wilde ik dat wel?,
                                 al dat "kleine geld"????
Ik keek in het buideltje
en alles lag keurig gerangschikt in papiertjes bij elkaar.
Ik vond dit leuk,
want hier voor me stond iemand die echt gespaard had voor een lieve Beer.
En zo ging de Beer met haar mee naar huis.
En af en toe krijg ik een hele lieve brief.
Zo ook vandaag.
ps. In de loop der jaren
had ik wel vaker ontmoetingen met mensen
met een speciaal spaarsysteem.
Zo was er iemand die guldens spaarde,
een ander verzamelde al het statiegeld in een speciaal potje,
later werden er 1 en 2 euromunten verzameld.
Ook was er een jongedame in Engeland
die heel graag een Beer bij me wilde kopen.
En ze stuurde me regelmatig wat geld
tot ze de Beer betaald had.
Ik zei nog;
spaar dat thuis dan zelf en heb je het bedrag,
dan stuur je het naar mij en dan stuur ik je de Beer.
Maar oh nee, dit vond ze veel prettiger, vertelde ze me,
en zo had ze het gevoel dat de Beer ook echt op haar zou wachten.
Eigenlijk maak je veel leuke en lieve "zaken" mee als Berendokter en als Berenontwerpster.

3 comments:

  1. Wat een lief verhaal
    Fijne handwerkweek groetjes Joke

    ReplyDelete
  2. Wat lief Fleur, ik spaar ook altijd voor ik het uitgeef, je kan het tenslotte maar één keer uitgeven.

    Groetjes
    Ines

    ReplyDelete

Dank je wel voor je reactie.