Feb 16, 2015

De Breirol en het bladerenpatroon


Als ik loop te wandelen door een dik bladerdek
op de Beukenlaan of op de Eikenallee
in het bos of ergens in de Buitensaelen,
dan geniet ik altijd van dat geluid
van het knisperende blad onder mijn voeten.
Helaas kan ik niet overal het blad "zomaar" laten liggen
her en der om huis en op het pad enzo.
En dus hark ik veel blad.
Dat blad gebruik ik wel weer ergens anders in de tuin,
vele dieren gebruiken het bijvoorbeeld als onderdak
en het helpt mij ook weer tegen de groei van onkruid onder struiken bijvoorbeeld.
En dus hark ik, en hark ik en hark ik blad, veel blad ......
en verplaats het naar elders.
Soms best wel zwaar werk,
maar ik ga dan ook niet naar een fitness clubje oid,
want dat doe ik vanzelf al met dit werken in de tuin :-).
Maar om al het blad te memoreren in de breirol
heb ik er toendertijd bladeren in gebreid.
Omdat het blad her en der ligt
en ook op grote hopen
heb ik de lusjes ook niet strak naast elkaar neergelegd in het breiwerk,
maar mochten de lusjes wat "door elkaar lopen",
dat geeft,
vind ik,
het leukste effect.
Omdat de blaadjes ook niet allemaal gelijk zijn
en ook niet allemaal strak naast elkaar liggen.