Mar 4, 2014

Een nieuwe deken en de SAL Crochet 2014

 
Er werden weer wat nieuwe toeren gehaakt.
In drie kleuren.
Daarna haakte ik nog twee randjes in 2 lichte kleuren.
En .......
toen ........
...................................
begon ik met een nieuwe deken .
Een deken van weer een heel ander garen.
Voelt heel licht aan en soepel en is ook heerlijk om mee te haken.
Deze deken krijgt 5 kleuren.
Ik ben breiend begonnen en maakte een rand in gerstekorrelpatroon.
Waarom breiend?
Ik begon eerst hakende en maakte een rand van vasten met een 'grotere' haaknaald,
maar ondanks dat de haaknaald een zeer ruime maat had,
vond ik de rand met het patroon toch niet mooi.
Het trok wat scheef.
Een proeflapje gemaakt met een gebreide rand en dat sloot mooi recht aan met dit patroon.
En het staat ook leuk.
 
 
De bijna 200 steken afgekant en hierop een toer vasten gehaakt
en toen begonnen met dit oude patroontje te haken.
Eerst haak ik van alle kleuren 2 toeren en daarna steeds 1 toer per kleur.
Heb een patroontje gemaakt,
een kleurenschema,
en al hakende kan dat nog veranderen.
Maar vooreerst vind ik dit al erg leuk.
 
 

2 comments:

  1. Dat ziet er mooi uit Joke
    Fijne handwerk week groetjes uit Zweden

    ReplyDelete
  2. Wat wordt je CAL deken mooi net als je nieuwe deken.

    ReplyDelete

Dank je wel voor je reactie.