Mar 5, 2014

Gehaakte deken

 
Het haken aan de nieuwe deken is leuk.
Ik kocht 20 bolletjes, meer hadden ze (toen) ook niet.
5 Kleuren kocht ik, maar van iedere kleur 5, 4 of 3 bollen.
Er was niet meer voorraad die dag op de beurs.
En ik vond alle kleuren mooi en mooi bij elkaar passen.
Op de foto zijn de kleuren niet echt mooi te zien.
(zwart, rood, donkergrijs, paars en donkerrood )
Na een proeflapje gehaakt te hebben, leek het alsof de deken ongeveer 150 centimeter lang kon worden, met rand.
Maar nu ik zo heerlijk aan het haken ben, en er al 5 bolletjes garen verwerkt zijn in de deken, denk ik .......
oeps, lijkt wel alsof ik de 150 cm. niet red met dit garen.
Ik haak nog maar even lekker door en doe de wikkels in mijn tas.
Als ik halverwege ben, dan zal ik het nogmaals bekijken
en misschien nog wel  5 of 10 bolletjes erbij kopen.

3 comments:

  1. Word mooi Joke
    Groetjes uit Zweden

    ReplyDelete
  2. Het wordt erg mooi, ik hoop dat je er nog bollen bij kunt kopen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Toen ik ze kocht zei men dat 16 bollen wel voldoende was voor de deken die ik wilde maken.
      Het leek mij weinig, maar ik had nog niet eerder met dit Scheepjesgaren gehaakt.
      Toch kocht ik voor de zekerheid maar 4 extra bollen, meer kon niet, omdat er niet meer was.

      Bears with a HEART

      Delete

Dank je wel voor je reactie.