Mar 9, 2014

De Bach deken ......... oh oh ........


Ja ................ toen ik op de handwerk beurs was .........
toen zag ik 'wolletjes', veel 'wolletjes en nog meer ''wolletjes'.
Ik had gelezen over het mooie Stylecraft garen
en zag vele mooie kleuren samen tentoongesteld.
Ik keek en zag wat mooie kleuren en keek nog eens
en liep toch maar door.
Genoot op de beurs van alles,
maar dit garen bleef wel in mijn gedachten.
En op de terugweg kwam ik 'toevallig' weer langs die stand,
wat een toeval!
Het deed me stoppen en ik keek nog eens goed naar alle kleuren.
Ik zocht wat kleuren uit,
legde ze bij elkaar,
pakte nog eens wat en nog eens wat
en vond het mooi.
Het waren twee kleuren grijs, een camel en een mocha kleur,
burgundy red en denim.
En ik zag nog een mooie kleur, spice, en heb die ook maar gekocht.
Weet niet zeker of deze in deze deken komt, dat zie ik vanzelf wel tijdens het haken.
Oh oh dus, want ...... ben aan deze deken begonnen.
Gewoon hè, even kijken, haakt het echt zo mooi, voelt het echt zo fijn ......
op de beurs hoorde ik ook al vele lovende verhalen .......
en ja, het haakt echt fijn en het voelt heerlijk aan.
Ik begon met grey en haakte wat toeren;
vasten en halve stokjes
en een oud patroontje uit een schriftje van zo'n 50 jaar terug,
toen haakte ik dat patroontje ook.
Toen een paar rijen granny's en de kleur burgundy kwam erbij.
En zover ben ik nu.
Heb nog geen foto, maar heb al wel een nieuwe kleur uitgezocht
en denk na over een volgend patroontje ........
drie patroontjes willen wel, dus welke gaat het worden.
Ik wacht het maar af.



Naschrift;
de foto's gemaakt en toegevoegd en heb ook een mooie naam voor deze deken ......... .
In gedachten noemde ik deze deken al "mijn Styly blanket" ,
met de gedachte aan het Stylecraft garen.
Maar terwijl ik haak en geniet .....
van alle vogels die zingen
haak ik gelijktijdig de mooie zang en muziek in mijn deken.
Ik ben ook een liefhebber van Bach
en bedacht me toen om de deken mijn Bach style blanket te noemen.
In het kort waarschijnlijk Bach :-

1 comment:

  1. Wat leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent. Veel plezier met haken.

    ReplyDelete

Dank je wel voor je reactie.