Aug 30, 2014

Fonzie, een schat van een Beer ......


Terwijl de regen tegen de ramen klettert,
wordt er in mijn atelier een lieve Beer geboren.



Voorzichtig,
zich de slaap uit de ogen wrijvend,
wordt het Beertje ‘wakker’
en kijkt wat verwonderd om zich heen.



En kijkt mij dan aan
en dan gaan die oogjes glimmen
en zachtjes zegt hij;
was jij dat .......................
die steeds tegen mij sprak?



Ja, zei ik,
terwijl ik je aan het ontwerpen was,
aan het maken was,
toen sprak ik steeds tegen je,
zodat je langzaam geboren kon worden
en alles vertrouwd voor je zou zijn.



Nou, dat heeft echt geholpen,
zei het Beertje
en hij keek nogmaals om zich heen
en ging toen eens goed in mijn handpalm zitten.



Fonzie gaf ik hem als naam.
Fonzie is een Beer uit mijn Animé Collectie.
Staande is hij 15 centimeter groot.
Zijn vachtje is een kortharige middenbruine mohair, vintage style.
Hij doet helemaal wat vintage aan.
(dit patroon tekende ik al ruim tig jaren terug in de vorige eeuw, zo leuk)
Hij voelt zacht aan en zwaar (is wat zwaarder gevuld).



Spreekt Fonzie je aan
en wil je hem adopteren,
stuur me dan svp een e-mail.
(in de kantlijn bij ‘profile’,
of schrijf een reactie onder dit logje)
Dank je wel.

Aan de bovenzijde van dit blog staat meer informatie over Fonzie.



2 comments:

  1. Hoe schattig, verkoop je ook patronen?
    Grt brigitte

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Brigitte,

      patronen verkoop ik ook.
      Van Beren, kabouter en miniquiltjes voor beren en poppen.
      Zie de speciale pagina patronen bovenaan de berichten.

      YokkoBears

      Delete

Dank je wel voor je reactie.