Apr 9, 2015

In mijn atelier ............



Terwijl de zon zachtjes door de ramen schijnt,
ben ik druk in mijn atelier.
En voel me zoals zij, dit engeltje,
en weet dat dat heerlijk is.
Langzaam, maar zeker gaat mijn naald door de stof en herstel ik een oude lappenpop.
Een pop zo dierbaar voor iemand,
een pop die blij is om hersteld te worden,
en iemand in den lande die blij wacht op haar verstelde en herstelde pop.
En terwijl ik zo bezig ben in mijn atelier
gaan mijn gedachten naar de verhalen die ik kreeg over deze pop.
En met de pop in mijn handen voel ik de warmte van die verhalen.
En dat maakt dit herstellen
en ook het ontwerpen van mijn OOAK (one of a kind) Beren zo fijn.
Omdat het allemaal zo speciaal is,
zoveel warmte in zich heeft,
zoveel warmte geeft,
zoveel rust geeft,
zo dierbaar is.
En ik zit daar heerlijk in mijn atelier,
en als ik naar buiten kijk,
zie ik de eekhoorn het voederhuisje openen
en een van de laatste walnoten  meenemen naar zijn plekje.
En in gedachten zie ik dan die holle boom,
dat plekje daar,
van Babbel en Knabbel uit mijn jeugd
en een glimlach verspreidt zich over mijn gezicht.
En zo ben ik heerlijk bezig.

No comments:

Post a Comment

Dank je wel voor je reactie.