Nov 26, 2015

Die ene Beer ............

 
 
Terwijl ik door de tuin en bos wandel in de vroege ochtend ......
geniet ik van “de stilte” om me heen.
De natuur ontwaakt,
de vogels zingen vrolijk,
ik hoor veel geritsel,
ik zie de vos in de verte lopen,
reeën steken wat slaperig hun hoofdjes boven het struikgewas uit
en slapen dan weer rustig verder
(ze zien mij dagelijks, dus kennen me),
 
her en der hoor ik een koe loeien
en een vroege haan maant iedereen tot opstaan.
Ik kijk om me heen
en geniet van al het moois om me heen.
Prachtige kleuren, alle bomen, de dieren, de rust.
En langzaam wandel ik verder.
Ik zit wat op een bankje te mijmeren,
ik schets een Beer,
ik brei een paar pennen voor de vierde Breirol,
 
 
ik schrijf een briefje naar een dierbare vriendin,
ik kijk nog eens om me heen,
ik luister,
ik hoor veel
en geniet ook van “die stilte”.
Dit zijn allemaal dierbare momenten,
en ik koester ze.



Overal kan ik geïnspireerd raken.
Dat gevoel komt van binnenuit.
Het ontwerpen,
temidden van alle creaties,
het moois,
de natuur om mij heen,
geven mij zoveel inspiratie.
Het is zo’n puur gevoel om met je handen stukjes en stukken mohair
en stof te knippen
en daar dan een lieve Beer mee te scheppen.


Het gevoel en de emotie
die ik verwerk in een Beer,
is voor één iemand precies “dat”,
precies “het gevoel”,
precies “kloppend”.
Ik zie de mohair,
voel er aan ....
en dan gebeurt er ‘iets’,
maar ik kan dat niet in woorden uitdrukken.
Het is een mysterie.
Ik zie ‘het’ in mijn gedachten
en dan ....
dan ...
begint ‘de geboorte’ van een Beer.
© YokkoBears 1985
 
 

No comments:

Post a Comment

Dank je wel voor je reactie.