Pages

Mar 3, 2017

Mijn breirollen


Ik zag toen dat bolletje rose katoen in de oude naaidoos liggen en besloot dat te gebruiken in deze breirol.
Het is een mooie toevoeging.



Ik was bezig om alle patronen
van die eerste breirol te beschrijven.
Ondertussen kon ik mooi bedenken
wat ik dan nog wilde gaan breien
en langzaam aan ontstond het idee
en zo breide ik een leuk patroon wat de naam veerkracht heeft.

Het lijkt op een boom met de takken in de wind ......
de veerkracht, zoals die in het leven voorkomt!
De takken buigen soms ver door,
breken ze of is er veerkracht?
En als vanzelf breide ik daarna nog maar een patroon


en dat lijken wel vazen,
vazen vol bloemen oftewel
licht,
vrolijkheid,
vreugde
en blijheid.
Het is belangrijk om "dat" te blijven zien.

En dit vond ik dan een mooi patroon om deze breirol mee te eindigen.
Ruim 5 meter werd de breirol en ieder steekje heeft een verhaal.



Van al mijn breirollen werden de patronen beschreven, precies zoals ze toen ook gebreid werden en ik las in de oude brieven en schriftjes, en van duidelijke foto's voorzien
en wie weet
worden ze over ruim honderd jaar gevonden,
samen met de breirollen
en worden ze dan weer gebreid.




Wil je ook graag mijn breirollen breien, stuur me dan een e-mail voor informatie