Pages

Jun 14, 2012

De Berendokter

 
Al eerder kreeg ik een brief over haar zieke Beer,
want het deed haar toch wel zeer.
Beer zat er eigenlijk zo "ziekjes" bij,
en Beer keek helemaal niet blij.
't Leek wel alsof hij kon praten
en tegen haar zei;
je kunt mij hier toch niet laten zitten ....,
zo vol met gaten.
ook is mijn buikje zo heel erg leeg,
ik wilde dat ik eens wat te eten kreeg.
( lees; nieuwe vulling).
Beer werd eigenlijk droeviger met de dag,
hij kon echt geen lach,
meer toveren op zijn lieve snuit, zijn lieve snoet.
Nee, zo ging het echt niet goed.
Hoe kwam het dan, dat Beer nog niet in het Hospitaal werd opgenomen?
Nou, dat kwam zo .....; zij ging heel naar dromen.
Want eigenlijk was ze nog geen dag zonder Beer geweest ....
durfde ze dat wel aan?
Maar nu wist ze het zeker, ze zou hem laten gaan.
En zo kreeg ik nogmaals een brief over de zieke Beer,
en deze keer,
werd er over een opnamedatum gesproken, en werd de opname een vaststaand feit,
en is Beer een "kleine" tijd,
te logeren bij de berendokter in Yokko's BerenBos
en is hij in goede handen,
want de dokter heeft goede banden,
met vele dieren, groot en klein,
dus de opnametijd zal zeker heel fijn,
zijn. En daarna is Beer weer helemaal gezond
en ook nog eens heerlijk tonnetje rond.
Omdat zijn buikje dan weer is gevuld,
en zijn lipjes zijn gekruld;
door de lieve lach op zijn gezicht,
van blijdschap en daarom dit "gedicht".

                                          Yokko, Berendokter en Berenontwerpster

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.