Pages

Jul 24, 2012

Het Atelier



Het is heerlijk om in de rust van mijn atelier,
omgeven door vele dierbare spulletjes,
mijn ideeën dwarrelend (en ontstaan) in mijn hoofd
tot uitvoer te kunnen brengen.
Ik leg mijn ziel en zaligheid in het ontwerpen van mijn Beren met een HART,
in het ontwerpen van al mijn Dieren
en in de vele, vele andere creatieve vaardigheden, die ik beoefen.
Of / en zoals mijn Dierbaren zeggen;
jij legt je ziel en zaligheid in alles wat je doet, in heel je leven.
Graag werk ik met materialen en stoffen met een “geschiedenis”
en dat alles heeft te maken met fantasie.
Want heb je iets “ouds” in je handen,
dan nemen je gedachten je haast als vanzelf mee,
en droom je weg naar het verleden.
Het geeft rust,
veel inspiratie
en soms neemt het je ook mee naar diegene die dit ooit trouw bewaarde.
Ik zeg dan ook wel;
je kunt genieten van het nu, maar wel het verleden koesteren.
En dat probeer ik dan ook te doen.
Pas zat ik op een boomstronk, middenin de natuur
en kon genieten van vele prachtige vogels die zomaar een concert gaven.
Ik luisterde naar al het geritsel om me heen,
keek met bewondering naar de vele kleuren in het bos
en naar al het blad op de grond in al zijn mooie en soms ook verweerde vormen.
Soms leek het wel tule
en ik denk dan direct aan elfjes en hun mooie vleugels.
Ik zat daar stil, de lads liggen rustig aan mijn voeten,
en ik voel iemand kijken ............
ik hef langzaam mijn hoofd op .......
en kijk ..........
en zie .........
moeder ree met haar twee Bambi’s staan vlak naast ons.
En ondanks dat ik dit al zo zoveel jaar meemaak
maakt het me toch iedere keer weer stil
en dankbaar dat ik dit alles zo van nabij kan aanschouwen.

En later zit ik dan in mijn atelier,
aan mijn al zo oude bureau,
kijk om me heen,
schets wat in mijn boek
en haast als vanzelf pak ik een mooi reebruin vachtje
om daar een lieve Beer van te ontwerpen.
Ik pak mijn schaar en knip de Beer uit de vacht.
En nu is dat moment van betovering al daar,
dat moment dat ik nog steeds iedere keer meemaak,
als ik een Beer ontwerp.
En rustig werk ik aan de Beer,
naald en draad gaan rustig hun gang,
want haast kennen mijn Beren niet,
en betoverd ben ik bezig,
dankbaar en blij ook,
omgeven door rust.

Dit was dan even een impressie vanuit mijn atelier,
enkele dierbare momenten,
hier beschreven ......... .
 
Wil je meer weten over mijn Beren me een HART,
en / of over mijn speciale herinneringsBeren,
mail me gerust.
Ook als je oude Beer ziek is en
maar wat in dat hoekje ligt weg te kwijnen,
mail me dan.
Kapotte armen en benen,
hoofdpijn (hoofd los of zelfs van lijfje),
geen oogjes meer,
niet meer kunnen ruiken (neus verdwenen),
de zieke Beren komen met allerlei klachten
in mijn DierenHospitaal "In Goede Handen"
en zijn maar wat blij als ze weer vrolijk en huppelend
het Hospitaal kunnen verlaten.

met vriendelijke groet

YokkoBears
Bears with a HEART

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.