Pages

Nov 28, 2011

Een nieuwe Breirol

op een dag ben ik zo ver en kijk in een doos ooit gekregen van een mij zeer liefdevol persoon.
En ik vind veel oude papieren; allerlei breibeschrijvingen van begin 1900.
Ik begin ademloos te lezen, herken handschriften en herken patroontjes die ik als
6 jarige al heb gebreid voor mijn pop.
En mijn vingers kriebelden om direct mijn breipennen en een bolletje katoen te pakken en dat allereerste beschreven patroontje eens te gaan breien.
En al breiende bedenk ik dat dit mijn volgende breirol gaat worden, ook weer zo’n heel bijzondere.
Als ik alles eens doorblader, dan zijn dit ongeveer 40 patroontjes, wat leuk en wat bijzonder.

Wil je nu meebreien; dat kan.
Als er voldoende interesse is, dan zal ik de patronen gaan typen.
Ik ga proberen om ongeveer vijf patronen per maand te breien, en er zijn zo’n 40 breipatronen,
en dan zijn al deze bijzondere patroontjes, zo liefdevol gebreid toen, zo lang geleden beschreven
weer opnieuw gebreid.
Ik ben bijvoorbeeld nu een chemise patroontje aan het breien.
De breirol krijgt de naam; Liefdevol.
Het was de naam die gelijk in mij opkwam bij het zien en lezen van dit alles
 en de “warmte” die ik voelde en voel hierdoor.

Inschrijven kan door mij een e-mail te sturen, de kosten bedragen € 17,50 voor alle patronen van deze breirol.
Ik verstuur deze patronen via e-mail.
Dit is mijn 3e Breirol.
De patronen van mijn eerdere breirollen zijn nog te koop via mijn atelier.